Departament de Traducció i Interpretació - Notícies publicades en Juny, 2017

Notícies publicades en Juny, 2017
  • Dilluns, 26
  • logo parlamente europeu

Professora Catalina Iliescu, del departament de Traducció i Interpretació de la Universitat d'Alacant en el Parlament Europeu

La professora Catalina Iliescu en el Parlament Europeu convidada pel Govern de Romania.

El 7 de juny a les 12.30 va tenir lloc en el Parlament Europeu un debat sobre la identitat romanesa amb motiu del Dia dels Romanesos d'Allèn les Fronteres, organitzat pel Ministeri homònim en col·laboració amb el Parlament Europeu i afavorit pel grup parlamentari social-demòcrata. El debat va ser moderat per l'Eurodiputada VIORICA DANCILA, Vicepresidenta del Comitè sobre Agricultura i Desenvolupament Rural i membre del Comitè per als Drets de les Dones i Igualtat.

La intervenció de la Dra. Iliescu es va centrar en la importància de la llengua en la construcció de la identitat diaspòrica en el cas de la població romanesa resident a Espanya i en el paper fonamental de la UA en la transmissió d'aquest llegat, a través de projectes finançats pel Govern de Romania com TRAUTOROM (el primer traductor automàtic romanès-castellà) desenvolupat pels professors Mikel Forcada i Delia Prodan, L'ESCOLA DE ROMANÈS PER A la SEGONA GENERACIÓ DE MIGRANTS que, des de la Seu Ciutat d'Alacant, fa més d'una dècada que preserva la llengua i tradicions romaneses, així com l'aposta de la Facultat de Filosofia i Lletres pel romanès com a Llengua D en el grau de Traducció i Interpretació.

En el debat van intervenir ANDREEA PASTÎRNAC, Ministra per als Romanesos d'Allèn les Fronteres, LUMINITA ODOBESCU, Ambaixadora de la Representació Permanent de Romania davant la UE i LILIANA TUROIU, Presidenta de l'Institut Cultural Romanès.

• Tornar al tauler principal