Màster Oficial de Traducció Institucional

02/05/2018
Conferència: "La interpretació en un tribunal internacional: el Tribunal de Justícia de la Unió Europea"

Del 9 a l'11 de maig ens visitarà Marina Pascual Olaguíbel, intèrpret-funcionària del Tribunal Europeu de Justícia de la UA.

Dimecres 9 de maig de 15:00 a 17:00, Saló d'Actes de l'Edifici Germà Bernàcer, Universitat d'Alacant

Organitza: Departament de Traducció i Interpretació

Col·labora: Facultat de Filosofia i Lletres

Durant la seua estada en la UA, a més de dictar una conferència, Marina col·laborarà en diferents activitats docents de les assignatures optatives d'interpretació del Màster en Traducció Institucional de la UA.

03/02/2017
Itinerari d'alemany a extingir en el curs 2017/18

A partir del curs 2017/18 en el Màster de Traducció Institucional no s'impartirà l'itinerari d'alemany per a alumnes de nou ingrés.

D'acord amb la Normativa de la Universitat d'Alacant per a la implantació de títols de Màster Universitari (https://www.boua.ua.es/pdf.asp?pdf=1593.pdf), una vegada extingit cada curs, l'estudiant ja matriculat tindrà dret a quatre convocatòries d'examen (dos en cada curs acadèmic), de les assignatures sense docència. Els exàmens es realitzaran en els dos cursos acadèmics següents a l'últim en el qual hi haja docència d'aquestes assignatures. Per a cada curs acadèmic, els centres i el CEDIP establiran aquests exàmens en els períodes aprovats en el calendari acadèmic oficial.

11/07/2016
beca "Dream NEW"

Els que desitgen cercar més beques hauran d'informar-se en l'European Funding Guide:

www.european-funding-guide.eu/es

La implantació d'un postgrau de traducció jurídica i econòmica està basada en la demanda de formació en aquesta especialitat que hem observat en la Universitat d'Alacant, la Universitat Jaume I (Castelló) i la Universitat de València al llarg dels últims 15 anys, en els quals hem organitzat activitats de formació relacionades amb la traducció jurídica a diferents nivells (cursos d'especialització i postgrau, seminaris, tallers, congressos...).

El Màster de Traducció Institucional és un màster oficial aprovat i reconegut per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA), fundació estatal que té com a objectiu contribuir a la millora de la qualitat en l'educació universitària.

La demanda de cursos és directament proporcional a l'oferta de treball per a aquesta especialitat, que abasta un ampli ventall de sectors professionals i tipus d'empresa: organismes internacionals, administració pública (ministeris, jutjats, policia, institucions penitenciàries, congrés i senat, Banc d'Espanya, autoritats portuàries), notaries, empresa privada (banca, bufets d'advocats, asseguradores, navilieres, immobiliària, fires). D'altra banda, aquest màster els servirà per a preparar millor els exàmens de traductor jurat a tots aquells interessats en aquest títol, encara que no faculta directament per a l'obtenció del títol pel simple fet d'haver-lo cursat.

El Màster Oficial en Traducció Institucional s'oferirà en modalitat d'ensenyament virtual i en tres itineraris lingüístics entre els quals els alumnes podran triar: Alemany-Espanyol, Francès-Espanyol i Anglès-Espanyol.

El màster, que compta 60 crèdits ECTS, està pensat per a poder-se cursar en un únic any acadèmic amb dedicació exclusiva. El pla d'estudis presenta una estructura tripartida, composta per un mòdul de 15 crèdits d'iniciació comuna a totes les llengües, un segon mòdul de 30 crèdits d'especialització en la combinació lingüística desitjada i un mòdul final de 15 crèdits dedicat a les pràctiques preprofessionals, incloent-hi un Treball de finalització de Màster.

Màster Oficial de Traducció Institucional

Carretera Sant Vicent s/n